Nog een maand en dan heeft Yahoo! een nieuw logo. Na 18 jaar. Om dit heugelijke feit te vieren en iedereen in spanning te houden presenteert het bedrijf elke dag een logo op Tumblr onder het mom ‘30 days of change’.

Naast Tumblr worden ook social media kanalen Twitter (gebruik wel de hashtag #dailylogo) en Facebook ingezet. Eigen dienst Flickr (ook dit jaar een make-over gehad) wordt weer niet gebruikt.

Yahoo! heeft een nieuwe koers ingezet en daar hoort een nieuw logo bij. De kleur en het uitroepteken verdwijnen niet:

“We also want to preserve the character that is unique to Yahoo! — fun, vibrant, and welcoming — so we’ll be keeping the color purple, our iconic exclamation point and of course the famous yodel. After all, some things never go out of style.”

Op 4 september wordt het daadwerkelijke logo gepresenteerd, in de tussentijd hoopt Yahoo! onze aandacht vast te houden met een dagelijks logo. Jammer dat ze de gebruiker niet bij het proces betrekken of mee laten denken over het nieuwe logo. Co-creatie of crowdsourcing was best mogelijk geweest met de mooie diensten die ze in huis hebben, zoals Tumblr en Flickr.

Het idee voor een nieuw logo komt overigens niet uit de lucht vallen, valt te lezen op Techcrunch, in 2012 was Yahoo! al bezig met de restyling. Het resultaat zien we dus over 30 dagen.

(Ook geplaatst op Molblog)