Nog twee weken en dan barst het WK geweld echt los. In Nederlands is het traditiegetrouw oranje wat de klok slaat. Voor veel merken betekent het ook: inhaken in optima forma.

Supermarkten stunten met WK handjes, juichbandjes en bengels (of zijn het nou bungels? Super de Boer is geen ster in dergelijke acties). Het is nog heel even wachten op de actie van Albert Heijn, die alle andere acties in een klap doet verbleken. De grootgrutter kwam bij de afgelopen toernooien met de welpies en de wuppies.

Ook Heineken heeft een eer om hoog te houden. Na de toeterhoed, de jagerpet en de trom-pet is er weer een nieuwe pet (geïnspireerd op de Zuid-Afrikaanse Makaraba – Bafana Bafana!), namelijk de Pletterpet en een bijbehorend spel. In navolging van het succesvolle Brulshirt van Blokker tijdens de EK van 2008 (ook nu weer te koop) biedt NUON nu het originele Energieshirt:

Hierin staat het Duitsers bashen centraal, net zoals in het additionele Heineken Pletterpet filmpje:

Meer Oranje inhakers staan in het dossier op Marketing Online.