Hos mee met HEMA. Een leuke Facebook applicatie van ons aller favo warenhuis. Je kunt jezelf transformeren in één van de HEMA klassiekers (zoals een tompouce, rookworst of lippenstift). In een paar eenvoudige stappen ben je een blije worst. En kun je dat weer delen.

HEMA timmert aan de weg op social media gebied. In een korte tijd zijn er een aantal kanalen gelanceerd, waarmee de keten goed vertegenwoordigd is op de bekende netwerken. En wellicht willen ze daarmee ook wel dichter op de consument zitten en leren wat de doelgroep wil.

Maar wat wil de HEMA nou echt met al die social media inspanningen? Kritiek van fans op de Facebook pagina is dat men niet reageert. Op Facebook staat wel een viral van de ‘Hos mee met HEMA actie’, maar op het YouTube kanaal is deze weer niet te vinden (terwijl dat zo makkelijk te embedden is). En dan verwijzen ze met een icoontje onder aan de app naar blijkbaar het verkeerde Twitter account (dat had dus @HEMA moeten zijn).

Vanuit de website/online shop is er geen koppeling met social media (zoals het delen van je HEMA fotoalbum, je favoriete wijn of je zelf ontworpen fiets).

Het is heel leuk van HEMA dat ze actief zijn op al die kanalen en dat ook met een grappige app promoten. Maar om echt van al die activiteiten binnen sociale netwerken te profiteren liggen er volop kansen.

(Ook geplaatst op Molblog)