Bij de naam Björn Borg denken veel mensen tegenwoordig aan onderbroeken. Maar het was natuurlijk ook een niet onverdienstelijk tennisser. Wimbledon was ook zijn achtertuin (alhoewel hij Roland Garros eenmaal vaker gewonnen heeft). De Zweed was op zijn best tegen John McEnroe. De moeder aller Wimbledon finales ging tussen de twee tegenpolen. En dat wordt nu gebruikt in de campagne rondom de onderbroekenlijn Björn loves John.

De shorts liggen bijna in de winkel en de campagne loopt dus al wel op zijn eind. Maar is te leuk om hier niet te delen.
Want het is niet zomaar een campagne. Het is een sociaal experiment onder 700 miljoen mensen. Gemaakt door ene Mr. David Morgenstern (zou dit hem zijn? Of toch die uit ER?). Door het invullen van de vragen vindt je onder andere Facebookgebruikers je tegenpool. Tezamen met deze ‘nieuwe vriend’ maak je kans op een reis naar New York en de twee tennishelden van weleer te ontmoeten. En dan mogen die tegenpolen ook nog een echte vriend meenemen.

De test bestaat 10 vragen, waarbij naar aanleiding van je voorkeuren voor plaatjes een profiel geserveerd krijgt:
Marloes is a impeccable, tres chic, gloriously glamorous, dandiacal defender of decadence, looking for her complete opposite on Facebook.

Het resultaat van de test mag je delen via Twitter en Facebook, maar het hoeft niet. Je tegenpool (want daar gaat het allemaal om) krijg je helaas nog niet direct te zien, die wordt later naar je gepost op Facebook of gemaild.

Mooie campagne. En dat voor een collectie van maar 4 onderbroeken.

(Ook geplaatst op Molblog)