Via social media is de klant dichterbij dan ooit. Daarom zijn veel webwinkels actief binnen social media. Niet alleen om de klanten beter te leren kennen (en daar het aanbod op aan te passen), maar uiteindelijk om gewoon te verkopen. Het gaat dus om Social shopping. Winkelen en afrekenen zonder Facebook te verlaten is mogelijk in een storefront van Payvment .

In feite gaat het om een applicatie die aanbieders alle functionaliteiten (inclusief administratie) biedt om eenvoudig een storefront voor Facebook te maken. En dat staat binnen 15 minuten op een Fan page. Of op meerder pages.

De consument wordt het ook makkelijk gemaakt, door inzet van een brede product search binnen alle storefronts en een universeel winkelwagentje, die gevuld kan worden met producten uit alle Payvment Facebook storefronts. Payvment accepteert betalingen in ruim 20 valuta’s (ook Euro) via PayPal, Visa, MasterCard, American Express en Discover. Uiteraard wordt het sociale aspect van Facebook ingezet, zoals het sharen van producten en het schrijven van comments. Fans kunnen profiteren van speciale acties en kortingen en op die manier kan het fan worden (Like) van een pagina worden gestimuleerd.

Social commerce is door dit soort tools ook dichterbij dan ooit.

(Ook geplaatst op Molblog)